Tuesday 28 June 2016

Permintaan emas semakin hangat selepas berlakunya Brexit



Hai.. assalamualaikum semua.. semoga anda terus berada dalam keadaan sihat walafiat.. korang pernah dengarkan pasal brexit iaitu Negara UK keluar daripada Europe Union (EU). Korang tahu tak selepas berlakunya kejadian Brexit tuh.. bertambah ramai membeli emas.. nak tahu kenapa??

sebabnya duit kertas mereka dah makin tidak laku dan nilainya semakin jatuh. Itulah kelemahan duit kertas dan duit syling ini (duit fiat), tidak kukuh langsung lebih - lebih lagi apabila berlakunya kacau - bilau dalam system politik. fiat money ini sentiasa dipengaruhi dengan permintaan dan penawaran terhadap sesuatu mata wang. jika makin tinggi permintaan matawang sesebuah negara, maka makin kukuh nilai matawangnya, jika kurang permintaan matawang sesebuah negara, maka makin jatuh nilai matawangnya.

Adakah benda ni akan terkesan pada negara kita (Malaysia)?? ye memang akan terkesan pada negara kita. Negara Malaysia adalah satu - satunya negara yang banyak bergantung pada pendapatan export (luar negara). Apabila nilai duit mereka (Pound) jatuh, mereka tidak mampu lagi untuk membeli barang - barang export kita menyebabkan hasil pendapatan negara kita terjatuh teruk. Kesannya permintaan terhadap nilai wang ringgit kita pun akan berkurang disebabkan tidak sesiapa yang ingin membeli barang kita dari luar dan duit kita akan mula jatuh sedikit demi sedikit dan duit kita akan menjadi semakin lemah dan lemah.

Mereka yang celik seperti negara Cina dan negara India makin kerap membeli emas. tengok dalam gambar itu sanggup beratur panjang - panjang untuk membeli emas. Kita ada macam tuh?? tidak berlaku kan, ini semua disebabkan ilmu kita tentang emas masih lagi lemah. kita masih lagi bergantung kepada duit kertas yang selalu kita pakai. Saya tidak mengatakan yang duit fiat yang kita pakai ni tidak bagus secara keseluruhannya memandangkan duit fiat adalah satu - satunya duit yang sudah menjadi pertukaran barang yang yang sah bagi sesebuah negara. Bagi saya jika anda ingin menyimpan atau ingin membuat pelaburan, beli lah emas fisikal sebab ini lah satu - satunya cara untuk menyelamatkan duit kita daripada hilang di makan oleh kejatuhan nilai duit fiat.

Jom kita tambahkan simpanan emas, kalau korang berminat blh whatsapp ke 013-6614780 (Stokis Is)

simpananterbaikadalahemas, emas999, emas tulin, powergold, emas power gold, 1bulan1gram1keluarga, jual beli emas, brexit, UK keluar daripada EU, ekonomi negara, kejatuhan nilai matawang negara, ekonomi malaysia, saudagar kaya emas enterprise, 

No comments:

Post a Comment