Tuesday 14 June 2016

Kereta baru lepas kemalangan tapi duit dalam bank tak banyak!! macam mana nak buat ni??



Kemalangan adalah suatu yang bukan kita ingin kan tapi kalau sudah terjadi bagaikan malang tidak berbau. Saya nak kongsikan sedikit pengalaman daripada Kakak saya supaya boleh sama - sama mendapat iktibar. Kereta ini adalah kereta kakak saya baru sahaja lagi kemalangan dengan kereta mpv Naza. Kereta Mpv Naza dia tak teruk mana pun hanya calar macam tuh tetapi kereta kakak bahagian depan agak teruk dan memerlukan wang sebanyak RM1300 untuk proses membaik pulihkan kereta. Bebanan yang yang besar telah menimpa kakak saya. Kakak saya tidak ada jumlah simpanan duit sebanyak itu didalam akaun bank, disebabkan perbelanjaan harian dan komitmen lain yang sangat tinggi. Waktu tuh terfikir sejenak nak pijam duit ibu ayah atau adik beradik, terasa macam menyusahkan mereka pula, kalau gunakan credit card kena charge interest yang mahal pulak, fikiran waktu tuh terhoyong hayang macam mana nak selesaikan masalah ini. Hanya Allah sahaja yang tahu keadaan waktu tuh. Selepas beberapa lama berfikir, kakak saya baru teringat bahawa dia telah pun menyimpan emas sebanyak sekian - sekian (saya tidak bg tau berapa simpanan emas yang sebenar)       


Tanpa melengahkan lagi masa kakak saya memanfaatkan emas yang dia ada dan jual emas itu. Alhamdulillah, daripada simpanan emas berjaya jual balik emas dengan harga lebih tinggi daripada harga belian. Masalah kos pembaik pulih kereta dapat diselesaikan dalam masa yang sama kakak saya mendapat keuntungan daripada kenaikan harga emas. 

Baguskan emas ni!! emas tetap duit kita dia bukan suatu logam yg tidak ada nilai dan tidak ada berharganya. Kita yang ada duit perlu tukarkan pada emas supaya duit yang kita ada akan selamat dan nilai duit kita semakin bertambah disebabkan nilai emas itu semakin naik. Kajian analysis daripada pakar ekonomi Malaysia mengatakan bahawa emas 1 gram akan naik RM500/gram pada tahun 2020. Harga sekarang 1 gram baru RM209 harga semasa. Ini adalah berita yang baik buat penyimpan - penyimpan emas. 

JOM SIMPAN EMAS!! 

simpanan emas adalah simpanan duit kecemasan kita dan simpanan duit untuk kegunaan masa hadapan. Nak bayar deposit untuk beli rumah, untuk pendidikan anak - anak boleh, wang penchen kita, melancong, perubatan ibu bapa dan macam - macam lagi.  

kepada yang berminat sila whatsapp ke 013-6614780 (Stokis Is)

simpananterbaikemas, 1bulan1gram1keluarga, powergold, emas999, emas tulin, duit kecemasan, saudagar kaya emas enterprise, kemalangan kereta.





No comments:

Post a Comment