Thursday 19 May 2016

Duit tak cukup lah banyak tanggungan ni, Kalau buat Loan ok tak ye??


Setiap tahun makin hari makin mencabar, hidup kita dalam keadaan yg mendesak dan kos sara hidup makin lama makin tinggi. Gaji takat tuh juga, harga makin naik, kita x cukup duit berbelanja lebih.

KEBIASAANNYA org akan MEMBUAT LOAN dengan tujuan untuk keluar daripada masalah kewangan. Bagi pendapat peribadi saya, ini BUKANLAH CARA penyelesaian masalah KEWANGAN yang TERBAIK kerana apabila kita KURANG DUIT ditambahkan lagi dengan LOAN, sebenarnya anda akan MENAMBAHKAN lagi beban HUTANG yang makin TINGGI. kewangan kita akan bertambah LEBIH TERUK walaupun kita dapat merasai KENIKMATAN yang SEMENTARA iaitu dapat PERSONAL LOAN  yang BANYAK, (RM5,000 - RM20,000). Kebiasaannya orang yang buat LOAN banyak sangat mudah untuk jadi MUFLIS disebabkan hutang terlampau banyak dan tidak mampu bayar. Dalam statistik dikeluarkan Jabatan Insolvensi Malaysia, hampir 45,000 individu yang berumur di bawah 35 tahun di negara ini diisytiharkan muflis sejak tiga tahun lalu. Daripada jumlah itu, secara purata 41 individu muflis setiap hari. TAKUT KAN DENGAR!! 

jika anda benar - benar hendak perbaiki tahap kewangan anda lebih baik adalah dengan 2 cara ni sahaja; 
1) KURANGKAN PERBELANJAAN HARIAN. Perbelanjaan harian melibatkan PERBELANJAAN KEPERLUAN dan PERBELANJAAN KEHENDAK. Perbelanjaan KEPERLUAN seperti makan dan minum, minyak kereta, top up telefon, dan lain - lain lagi. perbelanjaan KEHENDAK seperti beli Bag tangan, Jam, Kasut yang branded, kereta import, Playstation (gamers) dan macam - macam lagi barang - barang yang kita minat. Cuba untuk kurangkan perbelanjaan kehendak. Pepatah mengatakan "ukur baju dibadan sendiri" kalau rasa duit tidak banyak janganlah bergaya macam orang duit banyak sebeb tuh lah boleh banyak boros.


2) TAMBAHKAN PENDAPTAN SAMPINGAN. Tidak kiralah sama ada nak buat business online ke atau ingin buat niaga kecil - kelian di pasar ke atau buat Over time di pejabat ke atau buat business service kereta sewa, rumah sewa, homestay dan sebagainya yang boleh menambahkan pendaptan sampingan anda teruskan sahaja. Itu semua pilihan anda. Jika anda rasa tidak mampu untuk mengurangkan perbelanjaan harian sama ada perbelanjaan keperluan mahupun perbelanjaan kehendak, maka anda perlu untuk mempertingkatkan usaha untuk tambahkan pendapatan sampingan anda.

Ini bukan lah daripada rekaan saya sendiri akan tetapi Ini adalah TIPS daripada ROBERT TKIWOSAKI sendiri PAKAR PENGURUSAN KEWANGAN di US. Jika anda laksakan betul2 cara ni ins Sya Allah kewangan anda akan bertambah lebih baik dari semasa ke semasa. Apabila kewangan anda semakin baik jangan lupa untuk lakukan simpanan, SIMPANAN TERBAIK ADALAH SIMPANAN EMAS. ada duit lebih terus simpan emas supaya kita boleh disiplinkan diri kita untuk menyimpan.

Penggunaan LOAN yg BETUL adalah dengan kita manfaatkan untutk PERKEMBANGKAN BUSINESS kita. Kita tidak cukup modal untuk besarkan perniagaan maka DIGALAKKAN untuk menggunakan LOAN. Kebiasaan LOAN ni BUKAN lah suatu perkara MUDAH untuk memperolehinya melainkan kewangan perniagaan anda memang sudah 'tip top'. Cara yang paling MUDAH untuk membuat PINJAMAN adalah kita AR - RAHNU emas kita. Cara paling mudah untuk membuat pinjaman sebab kita sudah CAGAR ASET yang bernilai. jika kita TIDAK MAMPU melangsaikan HUTANG, kita hanya perlu GADAI sahaja EMAS itu tanpa dikenakan apa - apa DENDA. 

Jika anda ada persoalan dan pandangan bolehlah comment dibawah ini. boleh whatsapp ke 013-6614780


simpananterbaikadalahemas, emas power gold, emas999, 1bulan 1gram 1keluarga, jual beli emas, ekonomi semasa, saudagar kaya emas enterprise, team saudagar biz, punca muflis, kesan muflis, faktor yang menyebabkan muflis, langkah mengatasi muflis, statistic anak muda muflis, personal loan




No comments:

Post a Comment