Sunday 22 May 2016

Adakah anda senang mendengar 3 berita besar ni?? tahukah apakah impak yang bakal berlaku??


1) bank dunia menjangkakan yg duit dollar akan jatuh. Ini adalah suatu musibah besar bagi duit Malaysia disebabkan Duit Malaysia disandarkan oleh dollar Amerika. Sebenarnya bukan Malaysia sahaja yang akan terkena serpihan akibat kejatuhan nilai dollar seperti mana yang sudah berlaku pada tahun 2007, banyak negara lagi yang terkena serpihan seperti negara - negara asian. Banyak negara yang ekonominya meleset (Recession) sehingga ramai yang tidak ada kerja, firma - firma kecil dan besar pun tutup operasi. Negara Malaysia antara negara yang cepat pulih ekonomi dibawah pemerintahan Tun Dr. Mahathir Mohammad. Kesimpulannya apabila duit Amerika jatuh maka duit kita pun akan jatuh sekali dan nilai duit kita akan terus tidak laku. 

2) Soros seorg billionair yg dahulunya bermain foreign exchange asian currency (jual dan beli matawang secara besar - besaran) sehingga duit kita jatuh teruk jatuh pada 1997, kini beliau sudah bertukar daripada bermain foreign exchange kepada bermain commoditi (EMAS). Soros sudah nampak yang dollar currency sudah semakin tidak kukuh dan kini Soros membeli emas secara pukal.

3) Russia dan China beli emas berton2 sebagai langkah persediaan dengan kejatuhan harga dollar. Russia dan China merupakan 2 negara besar, sudah bersiap sedia dengan sebarang kemungkinan yang bakal berlaku pada dollar. Mereka tahu apabila duit dollar jatuh orang akan berbondong -bondong membeli emas sebab itu daripada sekarang.

Secara kesimpulan, apabila permintaan emas semakin banyak sedangkan emas adalah barang galian yg boleh habis (sedikit). Impak besarnya adalah harga emas akan mudah untuk naik secara mendadak. Sementara harga emas masih murah lagi, saya ajak sahabat - sahabat dan rakan - rakan, JOM BELI EMAS BANYAK!!

kepada yg berminat beli emas dengan harga discount atau berminat menjadi agen atau stokis sila whatsapp ke 013-6614780


simpananterbaikadalahemas, 1bulan1gram1keluarga, powergold, saudagarkayaemasenterprise, ekonomi, ekonomisemasa, kejatuhannilaidollar, emaspowergold, jualbeliemas, emas999

No comments:

Post a Comment