Sunday 13 March 2016

KENAPA NILAI MATAWANG SENANG SANGAT JATUH NILAINYA SEDANGKAN EMAS INI NILAI SENTIASA NAIK??



DI SINI SAYA NAK SHARE 2 SEBAB UTAMA :

1) MATAWANG FIAT (fiat money) ini MUDAH sangat hendak DICETAK. Jika satu - satu NEGARA perlukan WANG DICETAKNYA LAGI  MATAWANG itu seperti mana yang berlaku di US. US setiap hari DICETAK WANG mereka. KEADAAN ini sangat MERBAHAYA bagi sesebuah NEGARA jika DICETAK terlalu BANYAK, NILAI MATAWANG sesebuah negara akan MUDAH JATUH. Apabila PERMINTAAN terhadap MATAWANG bagi sesuatu negara itu rendah daripada PENAWARAN MATAWANG, maka akan berlakukan LEBIHAN PENAWARAN dalam PASARAN.  

lain pula macam EMAS, emas merupakan BAHAN GALIAN yang BOLEH HABIS dan sangat LIMITED. Apabila sesuatu BARANG atau logam itu LIMITED dia akan menjadikan LOGAM itu sangat BERNILAI. sebab tuh kalau tengok mana - mana cerita sama ada NATIONAL TREASURE ke atau citer - citer orang putih, ramai yang TERBUNUH semata - mata inginkan EMAS. EMAS ada nilainya dirinya sendiri dan TIDAK perlu DISAHKAN mana - mana BANK NEGARA pun seperti mana matawang fiat. Emas walau JATUH macam mana NILAINYA tetap EMAS, tetapi kalau MATAWANG FIAT, kalau JATUHNYA nilainya, ia seperti KERTAS KOSONG atau TISU TANDAS sahaja sebab itu kita PERLU SIMPAN EMAS. 

2) BIG TRADERS mampu MEMBELI dan MENJUAL matawang secara BESAR - BESARAN. Kalau dimbas kembali sejarah yang berlaku di ASIAN 1997, ECONOMIC CRISIS yang dilanda di negara - negara ASIAN termasuk MALAYSIA disebabkan GEORGE SOROS seorang yang BILLIONAIR MEMBELI matwanag asian sangat BANYAK ketika economy asian TIDAK STABIL. Apabila harga sudah MELAMBUNG TINGGI , George Soros terus JUAL kesemua MATAWANG ASIAN sehinggalah nilai duit asian antaranya MALAYSIA jatuh teruk sehingga RM 4.88/USD. Alhamdulillah ketika itu Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir berjaya menyelesaikan crisis ekonomi yang berlaku di Malaysia sehingga lah duit Malaysia kembali stabil.

KEJATUHAN nilai matawang TIDAK ADA LIMIT. seperti mana yang berlaku di Indonesia dan Zimbabwe, hanya nak beli 3 BIJI TELUR memerlukan 100 billion zimbabwe dollar. Alangkah sedihnya. EMAS nilainya boleh JATUH juga TETAPI kejatuhan nilai emas ini ADA LIMIT, JATUH sekejap kemudian NAIK BALIK dalam nilai yang LEBIH TINGGI

JOM MENYIMPAN EMAS

kepada yang berminat sila whatsapp ke 013 - 6614780 ( iskandar stokis power gold )




simpananterbaikadalahemas, emas999, emaspower gold, jual emas, 1 bulan1gram1keluarga, powergold.biz, saudagarkayaemasenterprise, uitm, ekonomi malaysia, ekonomi, crisis 1997, crisis asian, crisis malaysia, crisis economy
  


No comments:

Post a Comment