Saturday 26 March 2016

Emas mengekalkan Kuasa Beli dan Emas juga akan selama - lamanya naik nilainya



1) kuasa beli tuh apa?? kemampuan org ramai membeli barang, jika ramai yg mampu membeli barang secara tidak langsung harga barang akan naik sbb barang dipasaran tidak banyak tetapi permintaan barang tinggi sebab ramai yg ada duit.. effectnya harga barang akan terus naik menyebabkan hanya org kaya sahaja yg mampu membeli barang, org miskin tak mampu membeli apa2 hanya barang keperluan sahaja blh beli.. ini akan bertambah teruk kan lagi ekonomi kita ( inflasi)

jika kita beli emas sebagai simpanan secara x langsung perbelanjaan kita akan berkurang, kurgnya perbelanjaan blh menyebabkan jatuhnya permintaan terhadap sesuatu barang (kurgnya kuasa beli).. apabila permintaan jatuh.. harga barang pun akan turun.. ini akan memperbaiki ekonomi kita ( inflasi)

2) harga emas sentiasa naik sedangkan harga duit fiat terus menurun. Hal ini kerana emas terdapat nilainya tersendiri. Emas tidak perlu bergantung pada apa - apa jenis untuk memastikan ia bernilai sedangkan duit fiat ini sentiasa memerlukan satu sama lain. Duit fiat perlu bergantung kepada Bank Negara untuk menyatakan duit fiat itu sah digunakan sebagai urus niaga. Jika tidak ada apa - apa pengesahan daripada Bank Negara, Duit fiat seperti kertas biasa atau tisu tandas sahaja sepertimana yang diberi tahu oleh Tun Dr. Mahathir (Mantan Perdana Menteri Malaysia).

JOM KITA MENYIMPAN EMAS RAMAI2.. kepada yg berminat sila whatsapp ke 013-6614780

simpananterbaikadalahemas, emas999.9, jualbeliemas, emas powergold, powergold, saudagarkayaemasenterprise, uitmpuncakalam, uitm, 1bulan1gram1keluarga.

No comments:

Post a Comment