Saturday 19 March 2016

Apakah Loan yang terbaik??



Korang tahu tak apa itu loan? Loan adalah sebuah pinjaman duit daripada pihak bank kepada orang awam digunakan atas kepentingan seseorang. Loan ini akan terikat dengan perjanjian selama 5 tahun untuk langsaikan kesemua hutang dalam masa yang sama akan dikenakan interest yang tinggi diantara (10% - 15% setiap tahun) daripada jumlah pinjaman. 

Penambahan Loan interest juga akan dikenakan jika kita lambat bayar bayar 'monthly payment'. Interest yang berganda menyebabkan kita terasa terbeban untuk melangsaikan hutang. Ramai anak muda bankrup disebabkan tidak mampu membayar hutang personal loan mahupun hutang credit card. Loan yang paling lama tempoh pembayaran hutang adalah Loan rumah. Loan rumah mengambil masa sehingga 20 - 30 tahun untuk melangsaikan hutang rumah. Interest yang dikenakan sehingga 30 tahun sangatlah tinggi.

Bank sangat gembira jika orang ramai membuat loan, sebab dari situ mereka boleh menghasilkan keuntungan yang berganda - ganda. Ramai diantara kita tidak ada pilihan lain disebabkan kewangan kita sangat rendah memerlukan bantuan kewangan daripada pihak bank. 

ADA CARA LAIN YANG BOLEH MENGGANTIKAN LOAN 

Loan sangat membebankan dan ramai yang bankrup disebabkan loan. Bankrupnya seseorang bukan lah disebabkan Bank akan tetapi disebabkan keborosan diri kita sendiri yang menyebabkan kita menjadi bergini. Bank hanya memberi pilihan untuk meminjam, pengurusan duit bergantung pada diri sendiri

Betul ke ada cara boleh menggantikan Loan?? Ye memang ada cara lain yang boleh menggantikan loan dan ianya shariah dan cara ini diguna pakai pada zaman nabi lagi.

Caranya adalah dengan kita menjadikan emas yang kita simpan sebagai cagaran. Apabila kita cagar emas kita, kita akan dapat deposit duit. Duit yang kita peroleh adalah duit pinjaman dan perlu untuk kita bayar balik duit jika kita ingin tebus emas kita. Emas yang dicagar akan dikenakan upah simpan yang sangat rendah kerana mereka menyimpan emas kita dengan baik. Jika kita tidak mampu membayar duit pinjaman, kita tidak akan dikenakan apa - apa tingakan atau interest yang tinggi, akan tetapi kita punya emas yang dicagarkan akan dilelong sahaja. Kewangan kita tetap akan selamat. Tidak ada bebanan pada seseorang jika kita meminjam.

Ini adalah cara pinjaman dari sudut islam. kita pinjam sesuatu perlukan cagaran. Cagaran hendakalah bernilai. 2 jenis logam yang boleh dicagarkan iaitu emas dan perak. Kedua - dua logam ini sangat bernilai walaupun disimpan selama 1000 tahun sekali pun tetap bernilai emasnya.

ADAKAH ANDA MASIH INGIN MENGGUNAKAN LOAN BANK YANG MEMERANGKAPKAN ATAU PAJAK EMAS YANG MEMBERI KESENAGAN DIMASA AKAN DATANG??

semua pilihan ditangan anda!!

JOM SIMPAN EMAS DARIPADA SEKARANG!!

bermula menyimpan dengan 1 GRAM - 1 GRAM, bak kata pepatah "sedikit - sedikit lama - lama jadi bukit"

kepada yang berminat sila whatsapp ke 013-6614780, 
follow saya punya insta dan fb - Suria Iskandar
blog - saudagar kaya emas




- iskandar stokis power gold -
Saudagar Kaya Emas Enterprise


simpananterbaikadalahemas, emas999.9, loan pinjaman, home loan, personal loan, emas power gold, 1 bulan 1gram 1 keluarga, saudagar kaya emas enterprise, loan terbaik, uitm, student uitm, uitm puncak alam 

No comments:

Post a Comment