Friday 24 April 2020

KEJATUHAN HARGA MINYAK US PADA TAHAP NEGATIF





Baru2 ini kita digemparkan dgn kejatuhan Harga minyak US yg teruk (WTI Crude), Alhamdulillah kita ikut harga minyak UK (Brent Crude), harga jatuh juga tp tidak teruk sgt. Tp impak pada ekonomi Malaysia pasti ada sbb kita ada hubungan International trade (import & export) dgn US.

Harga Emas pula mcm mana? Ada impak ke pada harga emas? harga emas ada kemungkinan ada impaknya, harga emas akan naik lagi. Apa sebabnya? dlm suasana covid 19 dan global recession ni byk pelabur besar tidak akan berani invest dlm market saham kerana mungkin akan berlaku kerugian besar. Tidak sesiapa yg tau berapa lama ekonomi akan pulih semula. Byk drpd mereka akan membeli komoditi, minyak dan emas sbb itu satu2 nya simpanan asset yg boleh menyelamatkan duit drpd hilang.

Bila harga minyak dah jatuh teruk, pelabur akan pergi pada emas. Satu2nya komoditi yg tinggal. Kesanya harga emas akan terus melonjak naik.

Ini hanyalah ramalan drpd bacaan ekonomi dunia. X perlu pun untuk percaya. Perbanyakkan lah observed ye.. Nasihat saya, Kurgkan berbelanja pada barang kehendak. Manfaatkan moratorium yg diterima dgn menambahkan simpanan bkn sbg tiket untuk kita bertambah seronok berbelanja dilazada dan shopee.

#stayathome #covid19 #emergencyfund #simpananterbaikadalahemas #jualbeliemas #saudagarkayaemasenterprise 

No comments:

Post a Comment