Sunday 3 April 2016

POWER GOLD MENERIMA PUJIAN DARIAPDA PUNB


Dalam malaysia hari ni...bisnes amethyst dan powergold paling berkembang dan mencapai jualan yg sangat tinggi sehingga pihak PUNB puji cara company bayar balikpinjaman..sedangkan rata2 pekedai emas yg berniaga secara kedai...ada yg tak mampu nak bayar balik pinjaman..
Sessi termenung sendirian๐Ÿ™‡
๐Ÿ™sebenarnya kita lebih perlukan cash dari emas.
๐Ÿ™‹habis tu kenapa suruh beli emas?
๐Ÿ’bukan suruh beli emas, tapi suruh melabur.
๐Ÿ™Žoo.. tapi kita lebih perlukan cash.. money..
๐Ÿ’memang la.. so duit yang kita dapat hari ni kita simpan sikit untuk akan datang. Hari yang Akan datang pun kita nak pakai duit juga. Tapi belum tentu ada duit masuk, so simpan la duit hari ni sikit untuk esok tu.
๐Ÿ’†so.. apa kene mengena dengan pelaburan pulak?
๐Ÿ’pelaburan tu salah satu cara kita simpan duit. Caranya samada duit itu diniagakan; kita buka bisnes jadi pemborong, pembekal dan lain2, atau dijudikan; main judi, main saham, masuk skim cepat kaya dsbnya, atau dibekukan dalam bentuk aset seperti membeli rumah, beli tanah, beli emas. Jadi, duit yang sedikit hari ini akan jadi banyak masa hadapan. Itulah tujuan pelaburan. Takkan kita nak guna duit sikit je masa depan.. mesti nak pakai banyak duit juga kan?
๐Ÿ™Žooo...
๐Ÿ’so.. bila aset dah banyak menunjukkan ekonomi kita dah kukuh. Kalau apa2 terjadi pada kita, pada pekerjaan kita, duit tetap masuk, atau kita boleh cairkan aset untuk dapatkan cash. Bila ekonomi kita dah kukuh, kita pun tak akan heran jika apa2 terjadi pada ekonomi negara, atau apa2 terjadi pada ekonomi dunia.
๐Ÿ™†so.. pelaburan yang mana paling menguntungkan dan mampu milik?
๐Ÿ’ kalau ingin berniaga baik simpan kat bank atau asb biar diorang niagakan and kita ambik untung je cz bukan semua kita pandai berniaga sehingga menjadi kaya.
๐Ÿ™…kalau ingin dijudikan itu haram. Duit haram hanya membawa kita ke neraka. Darah daging yang haram akan menjadi bahan bakar api neraka. Hidup kucar kacir tiada pedoman atas dunia, sengsara pula di akhirat. Ish3... na'uzubillahi min zalik..
๐Ÿ’ kalau ingin dibekukan sebagai aset.. pelaburan hartanah paling menguntungkan. Tapi ia tidak bersifat mampu milik. Kalau pelaburan emas pula ia mampu milik tapi kalau sikit tak menguntungkan. Kalau banyak barulah untung..
๐Ÿ’so.. harap faham dan boleh la pilih nak mulakan yang mana satu. Jangan lupa utk bersedekah semoga perniagaan dan pelaburan kita itu lebih berkat... 
Inn shaa Allah...
๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ

No comments:

Post a Comment